söndag 30 januari 2011

Sjuka

Vi har varit sjuka igen, magsjuka. Förra fredagen började Noel och Ellie kräkas nästan samtidigt. Det blev galet mycket kräks överallt! Det fortsatte under natten och på lördagen va Noel frisk igen, men Ellie fortsatte ända fram till lunch. Fredrik blev lite dålig, men inte riktigt. Natten till tisdag va det min tur. Bläää! Men Ellie hade forfarande diarré så jag ringde barnmedicin på dagen för att få lite råd, de ville att jag skulle komma dit så de fick titta på henne. Inte är jag den som säger emot läkare så det va bara till att sätta sig i bilen och mörbultad som man var åka ut till Backa. Noel va redan hos mormor, så jag behövde iaf inte fightas med honom.. Läkaren säger såklart att det inte är ovanlig alls att de har diarré ett bra tag efter magsjuka när de är så små. Så när det har gått 48h från sista spyan (i detta fall min) får vigå ut bland folk igen. Alltså, sista spyan natten till tisdag = smittfri natten till torsdag. Eller hur? Hur kommer det sig då att typ alla vi träffat sen dess har blivit sjuka? För det kan väl inte vara visomsmittar ner folk till höger och vänster??
Ush, nu är vi iaf friska. Men det känns väl kanske bäst att hålla sig hemma från öppna förskolan i morgon igen. Tisdag kunde vi ändå inte gå, men kanske på onsdag kan vi försöka oss på det.
Krya på er nu, alla som vi inte smittat ner ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar