lördag 17 november 2012

Sjuker

Natten till tisdag drömde jag att Ellie var sjuk så det kändes jättekonstigt när väckarklockan ringde och jag var tvungen att gå till jobbet.
På onsdag vaknade Ellie med feber. Så drömmen blev sann. Jag har varit hemma med henne onsdag till fredag, hon har haft ganska hög feber, 39,5-40,5 grader. I dag är det lördag och jag funderar på om det är dags att ta henne till läkaren. Får se hur febern utvecklar sig idag. Typisk bara att det alltid ska vara dags att gå till läkaren när vc är stängt s man måste åka till barnakuten eller jourvc. Sist vi va på jourvc vid backaplan fick vi så himla dåligt bemötande, har verkligen ingen lust att åka dit.. Jag hoppas att febern avtar nu så att det inte är något allvarligare än en vanlig förkylning.

Idag vaknade jag med ett igenmurat öga. Typisk! Det är inte bara varigt och rött, utan även helt svullet och värker. Det får bli ett besök på apoteket i dag iaf.

Krya på oss ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar