söndag 3 februari 2013

Min första bröllopstårta

I går gifte sig allra bästa Sofie och Magnus. Så jag fixk äntligen prova på att göra en bröllopstårta. Det var riktigt kul! Men helgen innan fick vi magsjuka i huset, då va det bara till att slänga allt jag förberätt hemma och vänta de obligatoriska 48 timmarna innan jag kunde börja om från början. Det började bli riktigt stressigt på tisdag kväll, då det nästan gått två dygn. Men jag fick snällt hålla mig till onsdag med att börja för att vara på den säkra sida. Man vill ju inte riskera att smitta ner hela släkten mes magsjuka. Onsdag kväll fick jg äntligen börjat med dekorationerna. Det blev två sena kvällar och sömnlösa nätter. På fredag kväll, betydligt tidigare än jag hade trott blev den ändå klar och jag kände mig super nöjd och tyvärr vid detta laget även super förkyld och super trött. Har nog inte sovit så tungt på länge..

Blev en favvo tårta med hallon och vit choklad. Tyvärr blev det knapt några bilder på den eftersom jag inte har någon anning om vart min kamera är nu igen.. (hoppas att någon från bröllopet har några bra bilder på tårtan som jag kan få)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar