fredag 4 maj 2012

Mamma 60 år

Min mamma bad mig göra tårta till hennes 60årsdag. Såklart jag ville göra det! Det blev tre olika tårtor.


Mamma älskar Thailand, så jag gjorde en strandtårta med apa och palm som jag lärde mig på kursen sist. Skrev för skoj skull 27 år på den eftersom hon alltid säger att hon är så gammal. Mamma ville att jag skulle göra en tårta med päronmousse och A8 fluff, så det fyllde jag denna med.


Mammas favoritfärg är grön, så gjorde en med gröna blommor på. Denna gjorde jag på en browniebotten och fyllde den med citronmousse och hallonmousse.

Den tredje tårtan fick gula rosor uppepå, eftersom mamma hade gula roser i sin brudbukett. Denna var också gjord på browniebotten,gylld med mjölkchokladfluff och hallonmousse.




2 kommentarer:

  1. Browniebotten låter ju jättegott - hur gör du den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade ett recept på choklasbotten hos Bliminjäst som var jättegod: http://bliminjast.se/2011/april/chokladkaka-till-tartbotten.html

      Radera