lördag 16 april 2011

Baby & Barn

I förra veckan vann jag en biljett till Baby & Barn mässan. Jag anmäler mig till i stort sätt alla tävlingar jag kommer över så jag vet inte riktigt hur jag vann just den här biljetten. Men det är inte ofta jag vinner något, så det va ju jättekul. Denna mässan passar ju bra för mig med två små med. Så jag fick med mig båda barnen till mässan i går. Vi lyckades faktiskt komma dit ganska tidigt. Ännu tidigare hade det blivit om det inte va för den milslånga kön till hissarna. Det blir väl så när man måste ta två olika hissar från parkeringen och nästan alla som ska dit har barnvagn. Det får ju inteplats så många i hissen då... Det vakul på mässan, jag köpte varsinn mössa till barnen från ursöta Frithiof. Självklart anmälde jag mig till ALLA tävlingar. Så nu får jag sitta här och hålla tummarna för att jag vinner något ;)


På kvällen var det tänkt att jag skulle hjälpt Sofie med ett event som hon skulle arrangerat. Men det blev tyvärr inställt, så det blev en lugn familjekväll i soffan i stället. Tur va väl det, för när klockan närmade sig ett vaknade Noel och hostade, lät hes och hade svårt att andas. Efter ett desperat samtal till 1177 verkade det som det va falsk krupp. Så vi fick sätta oss ute en halvtimme så att Noel skulle få andas kyligar luft. Så det va ingen fara med honom, men det va väldigt läskigt. Sen ficka han sova mellan oss i sängen. Det gör han ALDRIG. Inte för att vi inte vill, utan för att han inte kan sova då. Men det gick bra i natt, väldigt bra för mig som sov gott fram till 6.30 när Ellie vaknade. Men Fredri fick nog inte sova lika gott eftersom Noel helst ville sova på honom.

I dag va det städdag i området. Fredrik var tvungen att jobba så tanken va att barnen skulle vara hos farmor så jag kunde vara med på städdagen. Men det kändes inte så bra att skicka iväg de små efter den natten. Så jag fick hoppa över städningen och hålla mig inne med barnen. Lite städning blev det för oss ändå. Fick röjt och skurat hallen ordentligt. Det behövdes!
Så har vi bakat en tårtbotten till påskhelgen och gjort MMF som tårtan ska täckas med sen. Testade ett nytt recept som jag ser att alla använder som har bakbloggar. Så jag hoppas den blir god. Återkommer med resultatet efter påsk.

I morgon hoppas jag på mer sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar