torsdag 21 april 2011

Friska igen :)

Äntligen verkar det som denna vändan med sjuka är över. Båda barnen har varit dåliga sen i lördags. Noel vaknade ju med falsk krupp. Sen hade han i stort sett "bara" förkylning. Ellie kräktes i söndags, i måndags tittade äntligen hennes första tand ut så jag antog att det va därför hon kräkts. Hon har varit hängig sen i söndags, lite feber och gråtit mycket. Noel fick högre feber i tisdags och började också kräkas. Det kan ju vara så att han kräktes både tisdag och onsdag eftersom han hade hög feber. Annars är det så att vi precis genomlidit magsjuka för 5e gången sen jul. Helt galet. När ska man kunna vaccinera sig mot magsjuka egentligen. Jag vet, jag vet, det går inte för det är flera olika baciller. Man vet aldrig vilken det är innan. Men jag skulle lätt kunna tänka mig att vaccinera mig mot alla om vi skulle slippa det! Vi som inte ens går på dagis än. Hur ska det få till hösten när det är tänkt att Noel ska börja... Iaf, nu är vi bra. Barnen är fortfarande lite hängiga, men feberfria sen igår. Och inget mer kräks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar