måndag 2 maj 2011

Härlig helg

I lördags sov båda barnen hos farmor och farfar. Noel sov ju lite oftare borta innan Ellie föddes, men sen hon kom förra sommaren har det inte blivit så mycket. Ellie har bara sovit borta en gång, då hos mina föräldrar. Det gick jättebra hos farmor och farfar också. Ellie sov nästan hela natten och Noel vaknade lite tidigare än vanligt, som han alltid gör när han sover borta. Noel fick också sova första natten i en riktig säng. Det gick jättebra. Vi är väl lite för lata för att ta han ur spjälsängen. Det är ju så enkelt, så länge han inte klätrar ur. Han är ju fortfarande nöjd i spjälsängen, så han får nog stanna kvar där ett tag till.
Fredrik och jag va på fest hos en gammal kompis till Fredrik. Det va väldigt kul att träffa hela gänget. Det va aldeles för länge sen sist. Nu ska vi försöka bjuda hit dem, men det är så svårt att få till en dag när alla kan. Det blev lite för sent för mig ilördags bara. Jag har sjukt mycket sovtid som behöver tas igen. Men vi fick sova ostört hela natten (det får vi iofs ofta) och fick sova ut på morgonen.

Vihämtade barnen innan lunch. Sen hem en sväng för att jag skullegöra klat mammas tårta och barnen skulle sova middag, som de såklart inte ville. Och sen ner till Tumle för att fira mamma. Jag fick hjälpt till att klippa gräset med. Nu skajag bara försöka ta tag i det hemma med...

Till sist, mina två söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar