måndag 21 mars 2011

Kurs.

I går va jag på tårtkurs hos Tårtdecor i Kungälv. Det va riktigt kul. Vi fick lära oss hur man bakar en stor tårta, hur man ska fylla den så att den blir hög och stabil och sen hur man täcker den. Sedan fick vi öva på att göra dekorationer, blommor och blad. Jag glömde tyvärr kameran hemma, men tog några (ganska dåliga) bilderpå det jag fick med mig hem:




Det fanns så mycket kul att köpa i deras affär. Om man ska baka en tårta måste man ju bara åka dit. Jag ville handla typ allt, men lyckades ganska hålla tillbaka ganska bra. Det blev bara några färger och några engångsunderlägg.
Nu hoppas jag bara jag får baka en tårta snart!

2 kommentarer:

  1. Vad skoj det låter med en tårtkurs

    Maria

    SvaraRadera
  2. Vad kul! =)

    Jag har en tävling på min sida som jag tänkte passa på o tipsa dig om, man kan vinna ett set utstickare att dekorera sina tårtor/Cupcakes med!

    Kul om du ville vara med =)
    Kram
    /Nellie

    SvaraRadera