onsdag 2 mars 2011

Värför är jag inte rik?

Eller i alla fall hade mer pengar. Jag hatar att inte kunna köpa saker jag vill ha. Jag har verkligen inget behov av att shoppa loss, men ibland skulla jag vilja köpa kanske lite nya kläder eller nåt kul till barnen som de egentligen inte behöver utan att behöva tänka igenom det för mycket.. Och det viktigaste av allt. Jag skulle vilja vara hemma med Ellie till hon är 2-2,5. Men när vi räknade på dagarna (föräldradagarna) häromdagen märkte vi att de verkligen inte finns såå många dagar kvar. Vikanske klarar oss till oktober/november. Men här i Torslanda är det näst intill omöjligt att komma in mitt i läsåret. Helt omöjligt att får de förskoler man vill.. Och man vill ju ha barnen på samma ställe. Jag hade velat ha in Noel i november, men det gick inte. Så, vi har nu sökt plats för Ellie vid höststarten. Vilket jag tycker är fruktansvärt hemskt. Det kommer säker gå jättebra för henne, värre för mig. Nä! Jag vill ha pengar! Så jag kan va hemma längre medmina barn. Hur tänkte vi egentligen när vi bestämde oss för att flytta till husmitt iföräldraledigheten? Det va väl nu eller aldrig. Så kändes det iaf då. Vi trivs ju faktiskt jättebra här. Men det är dyrare än att bo i lägenhet!

Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar