tisdag 8 mars 2011

Vår









Vi har haft en riktigt härlig vårig och mysig helg. I fredags fick jag lämna hemmet efter en galen vecka för att gå på bio med två underbara jobbarkompisar. Vå gick på café och sen såg vi Gullivers resor 3D. Den va riktigt rolig, men jag vet inte om det va så speciellt med 3D.

.
.På lördag sken solen så vi spenderade förmiddagen i trädgården. Eller jag vet inte om man riktigt kan kalla det trädgård, men vi var ute iaf. Noel fick dragit fram ALLA sina uteleksaker. Gungat på hästen, sparkat på alla bollar, kört med lastbilar och gräsklippare, åkt rutschkanan, provsuttit stolarna och självklart grävt lite i rabatten ;) Fredrik fick fram lite utemöbler och tvättat av dem så jag kunde få njuta lita av solen. Vi tog ut madrassen på altanen för Ellie så hon kunde få sitta ute och mysa med. Nu vill Noel ut heeela tiden. Så fort han ser sina skor vill han ha på sig dem och sen rycker han i dörrarna. Stackarn som inte får vara ute hela tiden...












På eftermiddagen kom barnens farmor och farfar hit. De skulle sitta barnvakt medan Fredrik och jag skulle få lite barnfri tid. Åka in till stora staden för att gå i affärer och äta mat. Nu blev den inte så mycket affärer utan bara en affär, nämligen IKEA. Vi tyckte att vi behövde en till dörrmatta till hallen eftersom det dras in så mycket skit nu. Än mer med vagnarna som dras ut och in hela tiden. Sen blev det tidig middag på Mañana. Jag har ju varit där tidigare med tjejerna, men Fredrik hade inte testat det förut så han har suttit några veckor (sen vi bestämde att vi skulle gå ut) och lusläst menyn på deras hemsida. Det blev en massa god mat och även lite efterätt till mig. Mums!
Vi kom hem lagom till Melodifestivalen. Barnen hade skött sig bra, som alltid. Ellie sov gott och Noel myste med farmor och farfar i soffan.
Söndag blev det lite solpromenad för barnen och mig. Jag tror vi va runt och besökte områdets alla lekplatser, provade alla gungor och busade i alla "hus". Jag hade tagit med mig spann och spade för jag tänkte vi skulle få gräva lite. Men det gick ju inte så jättebra med kälen i marken. Trodde nog att den skulle ha släppt lite, men tji fick jag. På söndagen blev det även kalas för bästaste kusin vitamin Thea. Hon blev två i fredags så det blev kalas med grillade hamburgare och tårta.

Nu hoppas vi att våren vill stanna ända fram till sommaren så vi inter behöver träffa vintern mer denna gången.

Kramar i massor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar